Radikale innovationer i services med kunden som partner. Forhold af betydning!

Anders Henten, Ada Scupola, Hanne Westh Nicolajsen

    Research output: Contribution to conference - NOT published in proceeding or journalPaperResearchpeer-review

    Abstract

    artiklen argumenteres der for, at kunder kan være aktive partnere i forbindelse med radikale service innovationer. Artiklen er bygget op omkring en teoretisk forståelse af hvad radikal innovation er og hvad kundeinvolvering er og kan være, herunder hvilke udfordringer der er. På baggrund af en case omkring radikale service innovationer i en rådgivende ingeniørvirksomhed argumenteres der for de særlige udfordringer, der er, når kunder inddrages i radikale service innovationer. Konklusionen er, at det dels kræver en anden forståelse og tilgang til kunde/leverandør relationen, desuden at der er behov for løbende samarbejde, hvor kreativitet er afgørende. Dette stiller krav til nye måder at kommunikere mellem kunder og rådgiver.

    Original languageDanish
    Publication date2008
    Number of pages18
    Publication statusPublished - 2008

    Keywords

    • Radical Service Innovation
    • Customer Involvement
    • Engineering Consultancy
    • Customer-Supplier Relationship
    • Innovation Challenges

    Cite this