TY - CONF
T1 - Radikale innovationer i services med kunden som partner. Forhold af betydning!
AU - Henten, Anders
AU - Scupola, Ada
AU - Nicolajsen, Hanne Westh
PY - 2008
Y1 - 2008
N2 - artiklen argumenteres der for, at kunder kan være aktive partnere i forbindelse med radikale service innovationer. Artiklen er bygget op omkring en teoretisk forståelse af hvad radikal innovation er og hvad kundeinvolvering er og kan være, herunder hvilke udfordringer der er. På baggrund af en case omkring radikale service innovationer i en rådgivende ingeniørvirksomhed argumenteres der for de særlige udfordringer, der er, når kunder inddrages i radikale service innovationer. Konklusionen er, at det dels kræver en anden forståelse og tilgang til kunde/leverandør relationen, desuden at der er behov for løbende samarbejde, hvor kreativitet er afgørende. Dette stiller krav til nye måder at kommunikere mellem kunder og rådgiver.
AB - artiklen argumenteres der for, at kunder kan være aktive partnere i forbindelse med radikale service innovationer. Artiklen er bygget op omkring en teoretisk forståelse af hvad radikal innovation er og hvad kundeinvolvering er og kan være, herunder hvilke udfordringer der er. På baggrund af en case omkring radikale service innovationer i en rådgivende ingeniørvirksomhed argumenteres der for de særlige udfordringer, der er, når kunder inddrages i radikale service innovationer. Konklusionen er, at det dels kræver en anden forståelse og tilgang til kunde/leverandør relationen, desuden at der er behov for løbende samarbejde, hvor kreativitet er afgørende. Dette stiller krav til nye måder at kommunikere mellem kunder og rådgiver.
KW - Radical Service Innovation
KW - Customer Involvement
KW - Engineering Consultancy
KW - Customer-Supplier Relationship
KW - Innovation Challenges
KW - Radical Service Innovation
KW - Customer Involvement
KW - Engineering Consultancy
KW - Customer-Supplier Relationship
KW - Innovation Challenges
M3 - Paper
ER -