Radikale innovationer i services med kunden som partner. Forhold af betydning!

Anders Henten, Ada Scupola, Hanne Westh Nicolajsen

Publikation: Konferencebidrag - EJ publiceret i proceeding eller tidsskriftPaperForskningpeer review

Abstract

artiklen argumenteres der for, at kunder kan være aktive partnere i forbindelse med radikale service innovationer. Artiklen er bygget op omkring en teoretisk forståelse af hvad radikal innovation er og hvad kundeinvolvering er og kan være, herunder hvilke udfordringer der er. På baggrund af en case omkring radikale service innovationer i en rådgivende ingeniørvirksomhed argumenteres der for de særlige udfordringer, der er, når kunder inddrages i radikale service innovationer. Konklusionen er, at det dels kræver en anden forståelse og tilgang til kunde/leverandør relationen, desuden at der er behov for løbende samarbejde, hvor kreativitet er afgørende. Dette stiller krav til nye måder at kommunikere mellem kunder og rådgiver.

OriginalsprogDansk
Publikationsdato2008
Antal sider18
StatusUdgivet - 2008

Emneord

  • Radical Service Innovation
  • Customer Involvement
  • Engineering Consultancy
  • Customer-Supplier Relationship
  • Innovation Challenges

Citationsformater