Abstract
Denne artikel præsenterer en enkel, systematisk metode til at lære alle de studerendes navne i universitetsundervisning. Metoden er ret effektiv: I sidste semester lærte jeg 30 studerendes navne på 1.5 time; det svarer til 3 minutter pr. studerende og 6 minutter pr. uge. En empirisk undersøgelse viste en klar positiv effekt: de studerende føler sig velkomne og anerkendt; det forbedrede atmosfæren og gav større tryghed; og det bidrog til dialog og socialisering.
| Originalsprog | Dansk |
|---|---|
| Titel | 17 ting du kan gøre ved din undervisning |
| Forlag | Dansk Universitetspædagogisk Netværk |
| Publikationsdato | 19 mar. 2013 |
| Sider | 45-50 |
| ISBN (Trykt) | 9781300816478 |
| Status | Udgivet - 19 mar. 2013 |
Emneord
- Student name recognition
- Teaching methods
- University classroom
- Student engagement
- Classroom atmosphere