Danmark består af mange små og mellemstore virksomheder, der henvender sig til en lang række forskellige brugere, både indenfor og udenfor landets grænser. Disse virksomheder udvikler eller får udviklet forskellige it-produkter, der skal udvikles og testes med brugerne for øje. Denne del af udviklingsprocessen oplever mange danske virksomheder som omkostningstung.Det medfører at det er svært at etablere sig som leverandør af services indenfor brugerdeltagelse i Danmark og endnu sværere at udvikle ydelserne til det danske marked. SnitkerGroup ønsker derfor at se om der er muligheder for ekspansion udenfor landets grænser med nye servicetiltag. Dette gøres ved at analysere markedspotentialet og evt. udækkende behov i det udenlandske marked, hvilke markeder det bedst lønner sig at henvende sig til og hvilke services der efterspørges. Analysen skal munde ud i en strategi for hvordan SnitkerGroup kan udvikle nye services og hvordan de kan sælges til et større marked, herunder hvilke parametre de forskellige markeder prioriterer, er det f.eks. fokus på pris, fokus på hvor hurtigt en undersøgelse kan udføres, eller er det er det involvering i processen ved hjælp af it-systemer, der tillader at kunden følger med pr. distance. Projektet består af tre faser: 1. data om best practice i virksomheder med brugerfokus 2. Analyse af data 3. Videnformidling og udvikling af strategi for nye tiltag og services