Projektdetaljer
Beskrivelse
Hvad det vil sige at være borger i den digitaliserede velfærdsstat? Hvilke forventninger og krav stiller digitalisering til mødet mellem borger og stat i den digitaliserede offentlige sektor? Hvordan tager magten form i skabelsen af den digitale borger? Med disse spørgsmål som ledetråde beskriver bogens etnografiske analyser, hvordan relationen mellem borger og stat formes i konkrete velfærdsmøder. Bogens kapitler tager læseren med på tur rundt i rum, konsultationer og steder, hvor konkrete møder mellem borger og professionelle stadig finder sted, mens mødet i stigende grad suppleres digitalt og virtuelt. I bogens kapitler kommer vi ind i borgerservicecentret, på hospitalsafdelingen og plejehjemmet, i jordemoderkonsultation og børnehaven. Vi skal også forbi et værested og hjem til borgeren, inden vi ender i centraladministrationens kontor for digital inklusion.
| Akronym | MAGT |
|---|---|
| Status | Afsluttet |
| Effektiv start/slut dato | 01/07/2025 → 31/10/2025 |
Samarbejdspartnere
- IT-Universitetet i København
- Københavns Professionshøjskole (leder)
Finansiering
- Københavns Professionshøjskole: 111.974,00 kr.
Emneord
- Digital inklusion
- etnografi
- offentlig digitalisering
- digital velfærd