Brugeraktiviteten på nettet og mobilen øges hastigt – og lysten og motivationen blandt kunder, brugere og borgere til at dele behov, ideer og feedback på produkter, ydelser og services er voksende. Spørgsmålet er bare, hvordan den brugergenererede viden iscenesættes socialt, teknologisk, forretningsmæssigt og organisatorisk, med størst muligt udbytte for innovation i både private og offentlige organisationer. Af de danske og internationale cases, som bl.a. OECD og andre opmærksomt har fulgt, er konklusionen, at denne form for Community-Baseret Innovation (CBI) rummer et stort uudnyttet innovationspotentiale for rigtig mange – og at det er en innovationsform, som ikke kun er forbeholdt de helt store virksomheder og offentlige organisationer 1. Det er det potentiale, som innovationskonsortiet ønsker at sætte strøm til, så danske virksomheder opnår adgang til nye modeller, værktøjer og koncepter for succesfuld mobil og communitybaseret innovation med deres brugere. Herunder er tre scenarier, der med inspiration