Projekter pr. år
Projektdetaljer
Beskrivelse
Der er efterhånden adskillelige eksempler på ulykkesrapporter til søs, hvor eksisterende alarmhåndteringspraksis - i særdeleshed kvantiteten af alarmer og kvaliteten af alarmsystemer - er vurderet til at være mere til last end til gavn. Med udviklingen af grønne brændstoffer forventes dette kun at blive et stigende problem grundet brændstoffernes kemiske natur, da latenstiderne og konsekvenserne her er betydeligt højere. I naboindustrier såsom atomkraft- og procesindustrien er der allerede eksempler på internationale standarder, som sætter krav til kvaliteten af alarmer, herunder specielt responstiderne associeret med disse. Selvom disse standarder er blevet brugt i årevis med stor succes, mangler der fortsat lignende standarder i den maritime industri. Projektet forventes først og fremmest at bidrage med ny viden hvad angår nuværende problematikker og potentielle løsninger i alarmhåndteringspraksis til søs, og derigennem at drive den maritime industri til at komme tættere på at nedfælde bredt anerkendt teknisk fælleseje og standarder hertil.
Status | Igangværende |
---|---|
Effektiv start/slut dato | 01/04/2024 → 31/03/2025 |
Samarbejdspartnere
- IT-Universitetet i København
- DFDS (Projektpartner) (leder)
- Lloyd's Register (Projektpartner)
- Aarhus School of Marine and Technical Engineering (Projektpartner)
- Fredericia Maskinmesterskole (Projektpartner)
Fingerprint
Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.
Projekter
- 1 Igangværende
-
mHub: The Maritime Hub
Jensen, R. M. (PI) & Nygaard, F. (Admin)
01/07/2023 → 31/12/2026
Projekter: Projekt › Andet