Adaptive Game Content Creation using Computational Intelligence

  • Togelius, Julian (PI)
  • Yannakakis, Georgios (CoI)

    Projekter: ProjektForskning

    Projektdetaljer

    Beskrivelse

    Projektets hovedmål er at højne computerspilleres oplevelse af at spille ved at udvikle applikationer af kunstig og beregningsmæssig intelligens, der er i stand til at kortlægge forbindelsen mellem et computerspils opbygning og tilfredsstillelsen af den enkelte spillers behov.

    Produktionen af computerspil bliver mere og mere kompleks og kostbar. Udviklingen af bedre og bedre lyd, grafik og storytelling kræver stadigt voksende budgetter, og den skarp international konkurrence tvinger spil-udviklere til hele tiden at levere mere og mere innovative spil-koncepter. Problemet for spilbranchen - og særligt den danske der primært består af små udviklere - er, at traditionelle designmetoder gør denne udviklingsproces meget dyr. Derfor vil AGameComIn-projektet udvikle metoder og algoritmer, som delvist vil kunne automatisere spildesignprocessen - konkret i forhold til designet af udfordrende virtuelle miljøer og spilleregler.

    De metoder og algoritmer, som projektet vil udvikle, vil gøre de arbejdsintensive aspekter af spiludviklingen væsentligt mere effektive, understøtte spiludviklernes kreativitet og gøre det muligt, at skabe nye typer spil. Som resultat at dette vil projektets forskning bringe menneske-maskine interaktion indenfor computerspil op på et højere niveau ved at introducere real-time brugerdrevet interaktonsdesign.
    AkronymAGameComin
    StatusAfsluttet
    Effektiv start/slut dato01/08/200931/07/2011

    Samarbejdspartnere

    Finansiering

    • Danmarks Frie Forskningsfond: 2.422.278,00 kr.

    Fingerprint

    Udforsk forskningsemnerne, som dette projekt berører. Disse etiketter er oprettet på grundlag af de underliggende bevillinger/legater. Sammen danner de et unikt fingerprint.