Beskrivelse
Kurset introducerer de studerende til teori, principper og praksis indenfor usability, med udgangspunkt i de fagområder usability traditionelt relaterer til: Human-computer Interaktion, interaktionsdesign, psykologi, human factors, Informationsarkitektur, målgruppeanalyse og etnografi. Dertil trækker kurset på emner fra områder som webdesign, softwareudvikling, projektledelse og kvantitativ analyse.Kurset introducerer ligeledes en række centrale metoder som kan anvendes indenfor arbejdet med at kvalitetssikre brugervenlighed i IT-produktion. Det gælder både metoder til dataindsamling og analyse, til designprocesser og til evaluering af usability generelt.
Teori og praksis samles under en forståelse af usability-processers relation til organisationers digitale strategi. Kurset vil sætte de studerende i stand til at opstille operationelle usabilitymål, samt at kunne kvalificere graden af indfrielsen af disse i relation til organisationernes forretningsmål.
Formidling af usability undersøgelser vil blive trænet i praksis gennem udarbejdelse af en usability rapport (gruppebaseret) der sammenfatter resultaterne af de enkelte test, udført som en del af de metode-fokuserede kursusøvelser. Mundtlig formidling vil blive trænet gennem fremlæggelser for holdet, diskussion med undervisere og medstuderende.
Course responsible
Periode | 27 jan. 2014 → 30 jun. 2014 |
---|